Учнівське самоврядування – атмосфера творчості та взаєморозуміння

Що означає слово "л і д е р" знає, мабуть, кожен громадянин. Але чи розуміє він саме поняття «лідер»? Бо лідер – це, насамперед, той, хто може вести за собою інших, створювати організації, робити значний вплив у просвітницькій діяльності серед учнів. Лідери беруть активну участь у масовому житті закладу, а окремі талановиті учні виходять на рівень міста, району і навіть області. Це свідчить про те, що кожна дитина, навіть у ранньому віці може проявити свої організаторські здібності.

Звісно, щоб стати лідером, треба отримати певний досвід роботи, переданий від кваліфікованих дорослих наставників.

Чому в одних навчальних закладах учнівське самоврядування існує формально, а в інших – створює атмосферу творчості і взаєморозуміння? Це визначається, насамперед, тим, до чого прагнуть, започатковуючи учнівське самоврядування, адміністрація закладу, його педагоги та вихованці, які залучені до цього процесу.

У БДЮТ організовано заняття школи лідерів, де працюють над розвитком лідерських якостей учнів та вдосконаленням системи дитячого самоврядування.

Учнівське самоврядування – добровільна організація учнів навчального закладу, яка забезпечує право і надає можливість у межах Статуту здійснювати регулювання й управління справами, які належать до їхньої компетенції та в інтересах учнів навчального закладу.

Учнівське самоврядування здійснює свою діяльність у співробітництві з адміністрацією закладу та колективом педагогів, а також з батьківським комітетом.

Самоврядування Будинку дитячої та юнацької творчості – це дитяча організація,яка об’єднує лідерів усіх шкіл району. До складу Ради входять п'ять комісій:

-"Комісія з питань преси, інформації та партнерських відносин";

- "Комісія з питань загальної та позашкільної освіти;

- "Комісія з питань культури, дозвілля і роботи з дітьми молодшого та середнього шкільного віку";

- "Комісія з питань толерантності, духовного розвитку, захисту прав дітей та допомоги в проблемних ситуаціях";

- "Комісія з питань спорту, туризму, екології та краєзнавства".

Завдання учнівського самоврядування:

· розвиток дитячого самоврядування у навчальних закладах Голованівщини;

· стимулювання громадської активності вихованців;

· формування активної життєвої концепції, життєвого кредо, планів та програм;

· орієнтація на особистість, її творчий розвиток, духовне і моральне збагачення;

· гармонізація міжособистісних стосунків;

· підготовка нового покоління кадрів системи державного керування й місцевого самоврядування.

Основними принципами роботи дитячого парламенту є гуманізм, демократизм, толерантність, ініціативність, гармонізація, індивідуальність, системність і послідовність, зв’язок з життям.

Методичні рекомендації

Пам'ятка лідерові

1.Отримавши доручення, перш за все потрібно з'ясувати, в чому його суть: яка його мета, до якого часу воно повин­но бути виконане.

2.Пам'ятай: одержане завдання ти повинен доступно пояс­нити товаришам.

3.Добре підготуйся до роботи.

4.Зрозумій свої обов'язки і права як керівника, а також під­леглих тобі товаришів.

5.Якщо робота, яку ти організовуєш, потребує матеріальних за­трат, виріши з дорослими, де взяти кошти. Склади список усіх необхідних матеріалів. За всі витрачені кошти відзвітуйся.

6.Добре знай товаришів, на що кожен здатний. Чим більше ти будеш знати про своїх товаришів, тим краще ти змо­жеш організувати виконання спільної справи.

7.Перш ніж приступити до роботи, склади план. Назви основ­ні етапи роботи, послідовність їх виконання. Виділи голо­вне, передбач утруднення і подумай, як їх можна уникнути.

8.Познайом своїх товаришів з метою, завданнями роботи, обговори з ними план. Уважно послухай усі пропозиції та зауваження, дай відповіді на запитання. Врахуй усі розум­ні поради, прийми колективне рішення. І — за роботу!

9.Спочатку постав себе як керівник, організатор, тобто той,
хто уважно, чуйно ставиться до підлеглих, але разом з тим виявляє свою рішучість при виконанні спільної справи.

10.В організаторській роботі важливо правильно розставити людей і керувати ними в ході справи, зроби так, щоб коженотримав конкретне завдання відповідно до своїх мож­ливостей і задатків. Попроси кожного повторити те, що ти йому доручив, запитай, як він збирається його виконувати,допоможи порадою. Точно вкажи строки виконання і на­гадай, що після виконання завдання необхідно відзвітува­ти про хід роботи, матеріали, які були використані. Якщо якесь завдання виконуватиме декілька осіб, признач стар­шого. Не берись за все сам, один ніколи не зробить того, що може зробити добре організований колектив. Твоє за­вдання — домогтися цієї організованості. Не сиди склав­ши руки, коли інші працюють, якщо ти не зайнятий, вклю­чайся в роботу, допоможи тому, кому важко.

11.До товаришів стався справедливо, суди про них по роботі, а не по словах або твоїх особистих симпатіях. Будь тактов­ним, ввічливим.

12.Якщо завдання не виконане, перш за все виясни причини: можливо, це викликано хворобою або браком досвіду чи умінь. Якщо поважних причин немає, то слід товариша пере­конати, пояснити йому важливість справи, показати, як пра­цюють інші, сказати, що ти вимагаєш не для себе, а для спіль­ного блага, що сьогодні ти керівник, а завтра, можливо, керів­ником буде він. Якщо переконання не допомагають, звернись до колективу, використавши право осудження. Тільки вико­риставши всі способи свого впливу і колективного, звернись за допомогою до старших. Разом із тим пам'ятай про схва­лення і заохочення, його заслуговують кращі

13.Не гарячкуй, коли вирішуєш важливі питання. У такому стані легко допустити помилку. Але якщо це сталось, визнай її та виправ. Не зазнавайся. Не думай, що тільки ти можеш бути керівником. Не відривайся від тих, ким повинен керувати, будь товариським. Не впадай у відчай, коли важко.

14.Ніякої організації не може бути без обліку, перевірки ви­конання, контролю і звіту про зроблене.

15.Придбай записну книжку, куди вноситимеш план, необхід­ні списки, розподіл доручень, помітки про контроль, облік.

Кiлькiсть переглядiв: 72